Rietbroek

Uw gebouw in goede handen

Afgesproken!

Uw pro-actieve partner

Gespecificeerde Project Risico Inventarisaties

De verandering en de constante..…

Het is 2004. De Rietbroeken zijn eigenlijk wel klaar met het verhuizen maar het pand in Wateringen is alwéér te klein. Hun oog valt op een bouwvallig pand aan de Frijdastraat in Rijswijk. Rob en Joyce twijfelen maar Peter kijkt -romantisch als hij is- alleen nog maar mijmerend uit zijn ogen. Na wéér een paar slapeloze nachten besluiten ze het pand te kopen en wordt het grondig gerenoveerd.
Tegelijkertijd wordt het team uitgebreid. Priya komt binnen als junior op de administratie. En Jerry blijkt een wat minder fortuinlijke glazenwasser. Maar gelukkig kan hij iets anders veel beter; managen!

En dat is wat Jerry gaat doen en als duo met Rob sturen zij de operatie aan. Het aantal trouwe medewerkers groeit razendsnel en regelmatig knelt de organisatie. Toevallig (maar wat is toeval?!) schrijft Eckart Wintzen een inspirerend boekje over de ‘celfilosofie’. Dat maakt indruk en de organisatie wordt opgedeeld in teams. Ieder team staat onder leiding van een meewerkend teamleider. En dat is warempel niet alleen een manier om snel op te schalen. Het geeft medewerkers ook ontwikkelmogelijkheden en teamgeest. Er wordt hard gewerkt en er zijn veel uitjes en feestjes. Dus het is niet toevallig dat mensen al járen bij Rietbroek werken.

En nee, niet alles verandert in goud bij de Rietbroeken. De nieuwigheid van de hoogwerkers is eraf en de markt raakt verzadigd. De groei stagneert en de inkoopmacht van opdrachtgevers stijgt (brrrr). De Rietbroeken snappen er niets van en weten niet wat te doen. Enkele lastige jaren volgen en Rob en Peter komen om-en-om in een burn-out terecht. Maar soms is dat kennelijk nodig om tot prikkelende inzichten te komen. Het is tijd voor innovatie en strategische keuzes. Waarde toevoegen, je verdiepen in opdrachtgevers. Daarover meer in het volgende deel van dit vierluik, maar niet zonder eerst een belangrijke constante te benoemen;

De trouwe klanten van Rietbroek. Zo zijn er drie klanten van het eerste uur. Klanten, die op dag één al klant waren. En dat nu nog steeds zijn. Niet omdat het altijd perfect ging. Maar omdat er een fundament ligt van wederzijds vertrouwen. De Thuishaven van Stichting Cardia, de Nieuwe Haven (inmiddels van Wooninvest) en VvE Van Stolkzicht, bedankt voor jullie trouw. En natuurlijk zijn jullie op 1 maart getrakteerd. Want 30 jarige relaties; het is niet meer vanzelfsprekend in deze tijd.

De volgende keer het laatste deel. Over mensen, innovatie, tegenslag, leveranciers en áltijd doorgaan. Tot dan!

Terug naar overzicht